Is social media noodzakelijk voor jouw business?

Is social media noodzakelijk voor jouw business? Of kan je ook ondernemen zonder social media? Steeds vaker hoor ik ondernemers een echte afkeer uiten tegen deze media.

Het antwoord krijg je hier, kort en krachtig.

Vol bord

Als ondernemer ligt er al behoorlijk wat op ons bord. Onze focus ligt eigenlijk op het verder helpen van mensen. Alleen komen daar nog eens honderd en één zaken bovenop.

Het helpt natuurlijk ook niet dat de resultaten van social media niet meteen zichtbaar zijn. En ja, van waar blijf je nu in godsnaam die inspiratie halen om elke keer weer opnieuw toffe posts te maken?

Kan het dan zonder?

Het antwoord is kort en krachtig. 

Ja, je kan ondernemen zonder social media!

Er zijn ook al langer ondernemers dan dat social media bestaat. En zij vonden vroeger ook klanten.

De reden dat ze zijn overgeschakeld naar social media, is dat het een veel efficiëntere en minder tijdrovende manier is om nieuwe mensen te bereiken met hun boodschap. 

Dus als jij kiest om morgen zonder social media verder te gaan, dan weet je dat je aan de slag mag. Dan is het tijd om uit te gaan vissen hoe je dat gaat doen. Feit is wel dat je er zelf veel meer tijd in gaat steken dan wanneer je via de socials gaat.

Ga je zonder socials, dan heb je andere manieren te vinden om mensen te bereiken!

Een veel belangrijkere vraag

Waar heb jij zo een hekel aan bij social media? Welk stuk krijg je niet opgelost?

Zet het gerust hieronder in de comments en dan denk ik even mee met jou hoe je dat kan oplossen.

Of helemaal niet. Als je het veel leuker vindt om ‘in person’ mensen tot bij jouw boodschap te krijgen.

Is social media noodzakelijk voor jouw business?

Inhoudstafel

Krijg je graag toegang tot het extraatje dat bij dit artikel hoort?  Meld je dan nu aan voor de “Praktische Ondernemers Tips en Topics”.

Nuttig artikel? Deel het gerust met de hele wereld!

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp